Nieuws!! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu Nieuws!! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu

Nieuws!!

Door: Flietske

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Wietske

29 December 2006 | Sri Lanka, Maggona

Hoewel de Kerst alweer vertrokken is, hopen we dat iedereen fijne dagen heeft gehad en wensen we jullie een super 2007 toe! Zometeen meer over onze Kerst, maar eerst:

Het verven is klaar!! Misschien heb je ons werk al mogen bewonderen, want jaja.. we hebben eindelijk foto’s kunnen plaatsen op onze site (ergens staat een link voor fotoalbum). Zelf zijn we ontzettend trots op het resultaat. Het is geen oude donkere boel meer! De slaapzaal hebben we eerst grondig schoongemaakt, wat was dat vies zeg! Daarna zijn we begonnen met de muren te witten, wat een klus. Na vier dagen ploeteren begon het decoreren. Vrolijke bloemen samen met de zon en de maan. De kinderen zijn zo blij dat het hun kamer is, prachtig om hun vrolijke gezichtjes te zien.
Vorige week zijn we weer op pad gegaan richting Colombo. Nu hebben we ook voor De Mazanod (omdat we zoveel donaties hebben gekregen, dankjulliewel) in het textielwalhalla nieuwe outfitjes gescoord. Daarnaast hebben we voor de keuken nieuwe spullen gekocht plus nieuwe borden, kopjes en lakens voor de kinderen. Voor de kiddo’s die hier in SVH Kerst vierden hadden we voor ieder apart een klein kerstkadootje. De jongsten zijn verrast met een drinkbeker en de ouderen met eeen gevulde etui. Gelijk hebben we voor de huizen Lama Jesu en De Mazanod nieuwe carram-borden (erg populair Singalees spel), damborden, cricketspullen en andere spelletjes. Ze hebben zo weinig om mee te spelen!
Nu onze kerst. De treinreis naar Hikkaduwa was echt super, gewoon onvergetelijk. De trein zat proppievol, het was verbazingwekkend dat wij er nog in pasten! En gelijk dezelfde middag dat we aankwamen hebben we een frisse duik in de Singalese zee genomen. Jaja onze eerste sinds negen weken. Daarna alles (wat we zo gemist hadden) door elkaar gegeten. Heerlijk op het moment zelf, maar toch niet zo verstandig. Op de avond van eerste Kerstdag is Fleur heel erg ziek geworden, waarschijnlijk een voedselvergiftiging. En ja toen werd onze Kerst zomaar door de wc gespoeld. Tweede Kerstdag lag Fleur kotsend in bed terwijl Wiets remi Kerst vierde op het strand. We hebben besloten om het gewoon opnieuw te vieren in Thailand. Helemaal ramopzalig was het niet. De eerste twee dagen van onze trip waren super. We hebben heerlijk Kerstavond gevierd met een stel Duitsers en Engelsen rond een kampvuur op het strand. En alsof het zo had moeten zijn, de avond dat we weer thuis waren in Maggona werd Wietske ziek... (Misschien had ze toch elke dag een sinasappel moeten eten, toch Niek?) Verder gaat ons leventje rustig door hier. Morgen gaan we een trip maken naar Galle met de kinderen (erg leuk om op deze manier toerist te spelen) en 2 januari komt de rest weer terug. Dan begint voor hen het nieuwe schooljaar en voor ons het afscheid. Want ja, we gaan bijna naar Thailand! Maandag 15 januari vliegen we naar Bangkok, dus wil je nog post sturen... doe het dan voor het laatst rond 1 januari anders is de kans groot dat wij het niet meer ontvangen. Maar mailen kan natuurlijk ook!
Trouwens de vorige keer toen we onze site checkten in de computerkamer scheten we zeven kleuren stront. Niet van de berichtjes, maar we kregen bezoek van een wilde aap! Dan wordt het wel weer duidelijk dat je in de tropen zit.
Nou, lieve mensen nogmaals wensen we jullie een fijne jaarwisseling. Wij zullen het nieuwe jaar ingaan met onze kinderen. Pas op met vuurwerk en drink er ook één op ons, maar niet te veel hè!

Liefs, Fleur en Wietske

• 29 December 2006 - 17:33

Papa Jacques:

Hoi meiden, wat een fantastisch verhaal toch weer!! Wat heerlijk dat jullie zoveel voor die kiddo's kunnen doen!
    Blijf genieten..doen wij ook! Een heel gezellig oud en nieuw. De foto's zijn ook hartstikke mooi, heerlijk om te zien waar jullie zitten en mee bezig te zijn.
    De borrel staat al klaar om te proosten!!!!XXXX

• 29 December 2006 - 19:48

Pat En Kids:

Hallo dames, toch weer heel leuk om jullie nieuwsbrief te lezen. Weet zeker dat ze jullie ontzettend zullen gaan missen straks, maar geniet van jullie vakantie en Thailand, kijk goed uit en pas op je zelf. Wij wensen jullie een heel goed afsluiting van het jaar en een goed, gezond en liefdevolle 2007. Liefs van Pat, Katie en Nicole en natuurlijk Martijn die al bij Mart woont.xx

• 29 December 2006 - 19:53

Kees En Marja:

Hoi meiden, leuk om jullie bericht weer te lezen.
    Lijkt mij echt schrikken met zo'n wilde aap.
    Je zou voor minder al verschieten.
    Wel een aparte kerst zo op het strand bij een kampvuur.
    Jullie hadden een beter weertype dan wij hier in Zeeland, echt koud bbrrrr.
    Nog ff en dan kunnen jullie echt vakantie vieren.
    Zal wel moeilijk zijn om afscheid te nemen van de kindjes, jullie hebben goed werk verricht hoor.
    Natuurlijk wensen wij jullie een heel goed einde jaars en een fantastisch en gezond 2007.
    Heel veel lieve groetjes van Kees en Marja.

• 29 December 2006 - 20:03

Ons4:

Hee hallo! ALs we de foto's zien, komen de herinneringen boven. Wat een prachtig land met lieve mensen. Ontzettend goed dat jullie je zo inzetten voor de kinderen daar! Het zo mooi wezen als er na jullie opvolgers(sters) komen.... Geniet straks van Thailand.
    Groetjes uit het hoge Noorden van Henk, Carla, Celeste en Juliet Onsman

• 29 December 2006 - 20:03

Ons4:

Groetjes uit het hoge Noorden van Henk, Carla, Celeste en Juliet Onsman

• 29 December 2006 - 23:36

Ronald En Dory:

Hi Fleur en Wietske,

Weer genoten van jullie bericht met al de belevenissen.De diavoorstelling vonden we heel leuk en onze complimenten voor het verfraaien van de slaapkamer, die is heel mooi geworden. We kunnen ons voorstellen dat jullie geschrokken zijn van de aap in de computerkamer, zo'n soort ervaring hebben wij ook gehad in Zuid-Afrika toen tijdens het ontbijt in een lodge bij het Krugerpark door de openstaande deuren een aap ons met een bezoekje wilde vereren.
    Nog even en 2006 zit er weer op, we zullen om 12 uur ook een glaasje op jullie gezondheid drinken.
    We wensen jullie een super 2007 en een fijne tijd in Thailand.

Lieve groetjes van Ronald en Dory.

• 30 December 2006 - 09:03

Gerwin:

he die crea bea's!!!

wat gaaf ja heo dat daar allemaal gaat, mooi geschilderd die mure...
    en hoe je kids kunt blij maken met kleding.. toppie..
    he dames alvast een goed nieuwjaar toegewenst..
    en tot spreeks..

gr. Gwd

• 30 December 2006 - 21:51

Jolande:

nou van goghjes, wat hebben jullie de boel daar lekker onderhanden genomen.....ze zullen jullie vast niet gauw vergeten! ook van ons een heel gelukkig 2007 en take care met het backpacken! veel liefs van ons allemaalxxx

• 11 Januari 2007 - 17:52

Mutti:

Hoi lieve meiden, jullie project in Sri Lanka zit er bijna op. Nog een paar dagen en dan lekker shoppen in Bangkok en meet en greet met Suus en de vader van Josefina. Geniet maar lekker van jullie wel verdiende vakantie. Let goed op jullie zelf! Dikke kus van mij