We leven nog. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu We leven nog. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu

We leven nog.

Door: Flietske en Suus

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Wietske

12 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daag allemaal!

Zo dit wordt ff een flinke update, het is alweer 4 weken dat we iets van ons hebben laten horen!
Trouwens we zitten nu in Kuala Lumpur! Hoe we daar terecht zijn gekomen vertellen we zometeen, eerst ff 4 weken terug in de tijd..

De laatste dag op het St Vincent's Home was echt wel zwaar. Rond een uur of 1 hadden we afscheid genomen van onze kinderen, sommigen keken boos weg en anderen hadden tranen in hun ogen. Toen we wegliepen riepen de kids ons na: 'Wietske, Flore no cry!'. Een moeilijk afscheid, maarja ooit moest het komen.
Die nacht daarop vlogen we naar Bangkok, op naar onze vrijheid! Suus hebben we gelijk de volgende dag gemeet, en nu zijn we trouwens nog steeds met zn drietjes. In Bangkok hebben we veel gechillt en natuurlijk kleding ingeslagen. Als we het zo bekijken hebben we best luxe geleefd daar. We zijn naar de pedicure, schoonheidsspecialiste, kapper, 2x cinema, travestietenshow geweest en eigenlijk nog zoveel meer! Maar we vonden dat we het echt wel verdiend hadden na 3 maanden werken. We gingen ook vaak naar het Lumphini Park, ontzettend mooi. Lekker liggend in het gras chillen, kijkend naar de superhoge gebouwen terwijl er een aligator in de vijver voorbij zwemt, ja je ziet hier echt rare dingen. We bleven soms wel 15uur rondhangen in de stad, rondtouren met de bus.

Na Bangkok zijn we met de nachtbus richting het zuiden vertrokken. De volgende ochtend met een brakhoofd een boot gepakt naar Koh Tao. Daar hadden we een super mooi trekkershutje met uitzicht over de zee! Op Koh Tao hing een super chille backpackers-sfeer, 's avonds onder de sterrenhemel chillen met een cocktailtje. Wat kan het leven toch mooi zijn. Dit eiland staat bekend om de prachtige -onderwaterwereld-, we hebben verschillende nemo's voorbij zien zwemmen tijdens het snorkelen. De volgende dag zijn we met volle moed de kayak ingesprongen, van plan om rond het eiland te gaan. Maar de golven van 2 meter hoog en nog drie uurtjes tot het donker werd hebben ons tegengehouden, anders hadden we het natuuurlijk gehaald!

Omdat we een lange tijd niet gefeest hadden (wel in Bangkok) keken we al lange tijd uit naar de FullMoon-party op Koh Phangan. Op een vrijdag zijn we vertrokken naar Koh Phangan, het feesteiland. Gelijk die avond was de HalfMoon-party. Laten we zo zeggen, het was een leuke avond! De volgende dag hebben we heel wat uurtjes doorgebracht in ons bed. Op Koh Phangan hebben we eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, het was daar alleen maar feesten en op een gegeven moment komt zelfs dat je neus uit. Maar we hebben ook een boattrip gemaakt met onze guide Peter Pan en een yoga-les bijgewoond, die hakte er wel even in. Wat was dat zwaar!

Oude tantes dat we zijn, besloten we dat we toe waren aan een beetje rust. Elke ochtend rond negen uur nog dronken mensen op straat is ook niet alles! Dus op naar het national park van Khao Sok, een met de natuur! Daar hebben we veel gewandeld door de jungle en een duikje genomen bij verschillende watervallen. Die woensdag kwamen we er achter dat we niet genoeg geld hadden. Maarja we zaten 50km van de bewoonde wereld! Een hele dag dus met de bus gereisd om even te pinnen.. De volgende dag op een trip geweest met onze guide Big Man. Gevaren over het bekende meer, gestruind door de jungle en gezwommen in de grotten!

Afgelopen vrijdag hadden we het wel weer gezien met de rust en besloten we die dag te vertrekken. Op naar Khao Lak aan de andere strandkust van Thailand. Door ons gastgezin zijn we 50km verderop afgezet en vanaf daar met de bus verder. Aangekomen in Khao Lak kregen wij als lowbudget-backpackers de schrik van ons chille leven. Veeel te hoge prijzen!! Geen goede plek dus. Wietske en Fleur moesten zowiezo binnenkort het land verlaten vanwege hun visum, dus besloten we tijdens de -dure- lunch dat we maar beter naar Ranong konden vertrekken (ligt tegen Burma aan). Dan kunnen we gelijk een weekje in Burma blijven. Dan zien we ook nog een ander land. In Ranong gelijk achter het internet gedoken, wat kunnen we vinden over Burma..? Niet veel goeds. Het schijnt een super mooi land te zijn, maar in je eentje reizen zonder guide is niet gemakkelijk. Misschien dan nu toch maar niet Burma (later in ons leven hopelijk wel). Impulsief besloten we naar Maleisie te vertrekken. Op internet kwamen we er achter dat vliegen van Phuket naar Kuala Lumpur niet zo duur is. We hadden nog 20min om de bus te halen die ons naar Phuket zou brengen (weer langs Takua pa en Khao Lak)! Snel uitgecheckt bij het guesthouse, bepakt en bezakt achterop gesprongen bij een motortaxi, hup naar Kuala Lumpur. Zaterdag zijn we aangekomen in Phuket, maar helaas te laat voor de vlucht naar Maleisie. Gelijk die avond een ticket geregeld en ons zelf verwend bij de pizzaria. Dat mocht wel weer eens na een paar weken erg goedkoop leven (we kopen ons ontbijt en lunch bij de supermarkt; yoghurt en droog brood en 's avonds eten we (erg lekker!) langs de weg en drinken we ons zelf meegebrachte water). We hebben in Phuket in het guesthouse dat gebruik is voor de film The Beach een nachtje doorgebracht. De volgende ochtend HUP naar de airport, en ja nu zitten we dus in Kuala Lumpur, ons tekstje te schrijven in Lake Garden Park.
Vandaag door deze supermooie stad gewandeld, wat is hier veel te zien! We zijn van plan een hier een paar dagen te blijven en dan weer verder te trekken. Waar heen precies weten we nog niet, we zien het wel!

Zo dat was een flinke update, genoten? Kijk trouwens ook even bij de foto's. Hoe is het in Nederland? Al sneeuwballengevechtjes gehad? Hier is het snikbenauwd! We horen het wel, daaag!

Liefs van Fleur, Wietske en Suus

• 12 Februari 2007 - 13:41

Julia Of Guus:

dag dames!
    het klinkt allemaal geweldig! beetje afwisseling is goed voor een mens! heerlijk dat je gewoon kan doen en laten wat je wilt!
    geniet nog even en ik hoor de pikante verhaaltjes wel als jullie terug zijn!
    jullie lijken trouwens de drieling wel van tv die reizen ook rond alleen dan in de tijd haha spannend he
    liefs dikke kus
    jeah eerste berichtje:D

• 12 Februari 2007 - 13:44

Annetje:

Hi Wiets (en Fleur en Suus natuurlijk), Wat een leuke verhalen schrijven jullie en wat moet dat afscheid van de kindjes zwaar geweest zijn. Ik herken het van mijn jaartje au pair zijn. Die kindjes waren ook boos en verdrietig tegelijk. Hadden ze eindelijk weer een goede band met iemand, ging die weer weg. En jullie feestvakantie daaropvolgend is toch HEERLIJK!!!!!! Geniet!! Hier alles ok. Max is nu 3,5 en op 't moment niet echt te pruimen. Overal om huilen, zichzelf erg zielig vindend, een grotere dramakoning ken ik niet. Heb je nog een opvoedtip Wiets?? Annelie is van huis uit nors, maar zodra ze ontdooit is ze geweldig. Veel zingen, lachen, dansen en knuffelen. Nog steeds wangen zo dik als haar billen (en die zijn ook al zo groot) en weinig haar. We zijn bezig met een opbouw op het huis, dus mocht je nog oppasinspiraties hebben als je terugkomt, dan kun je je eigen feestje bouwen op het dak! Nederland is in de ban van storm en (3 cm) sneeuw. 't Weeralarm zorgt voor grotere paniek dan het aantal cmeters sneeuw doet vermoeden. Parnassia wordt weer verbouwd en wat er in de stad allemaal is veranderd weet ik niet zo goed, daarvoor kom ik er iets te weinig. Hoop dat je/jullie nog een heleboel plezier hebben!! Dikke zoen, Annetje

• 12 Februari 2007 - 18:03

V. B.:

Hej meiden!
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin. Hoop dat jullie nog veel plezier hebben, en weet dat ik je site blijf checken;) xxx Vin

• 12 Februari 2007 - 22:04

Aaron:

Ha Fleur en natuurlijk de rest ook ^^ . Wat leuk om te horen dat jullie het nog steeds erg naar jullie zin hebben, geniet ervan :)

• 12 Februari 2007 - 22:41

Marlies:

Hoi Suus Wietske en Fleur. tje. Het klinkt echt super goed !!!!!! Ik lees al de hele tijd stiekem mee en ik wens jullie nog super veel plezier. Kus Mies

• 13 Februari 2007 - 07:15

Mieke:

he fleur(en vriendinnen) super zeg wat zijn jullie aan het genietenWat een avontuur heerlijk als je zo durft en kan genieten van het leven.Ben (bijna) jaloers geniet van die mooie tijd en kom snel weer een langs op de weel liefs mieke de nijs

• 13 Februari 2007 - 15:32

Linda:

Jo!
    Jeetje jullie kunnen schrijven.. dat is veel te verwerken zeg in 1 keer haha! niet te bruin worden jullie, dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen! Ben benieuwd naar al jullie mooie verhalen, maar die hoor ik wel als jullie terug zijn! Veel plezier nog in ieder geval!
    Kusjes lin

• 14 Februari 2007 - 09:00

Eef:

Super gaaf hoor wat jullie doen!! Hier in Nederland regent het alleen maar, dus geniet van het mooie weer daar! Tot snel! x Zus

• 14 Februari 2007 - 23:26

Bien:

heerlijk jongens

• 16 Februari 2007 - 08:25

De Sinasappelkweeker:

het is rond en oranje en booooordevol vita's

verder veel plezier nog en veel extra reislust toegewenst.

• 16 Februari 2007 - 14:21

The Cuban Boy:

Oh wat heerlijk dat rondreizen. Is er überhaupt nog een plekje op jullie harde schijf om alles, wat jullie meemaken op te slaan???..ik ben heel benieuwd naar alle verhalen.
    Veel plezier. xxxxxxxxxxxxx

• 17 Februari 2007 - 08:43

Roos Uit Town 1770:

heej lieve meiden, wat een goede berichten zeg. Genieten. hier in austrlie is het super. Alleen het regent de hele dag door, dat is jammer. Gister op een jetski gezeten! super gaaf,lekker die hoge waves pakken! kussies enjoy!

• 21 Februari 2007 - 13:26

Merel:

Hey Meiden!
    Heerlijk om te lezen en te zien wat jullie allemaal hebben gedaan en nog gaan doen. Geniet nog even van de laatste weekjes! Tot 15 maart!
    Liefs en kus Merel

• 28 Februari 2007 - 09:40

Arie Bijl:

Ik lees jullie supergezellig verslag met wat griep en een pijnlijk hoestje. Ben kortom een beetje jaloers op al dat chillen met Kuala Lumpur als voorlopig slot. zie uit naar jullie verdere globetrotterige ervaringen, Arie Bijl

• 10 Maart 2007 - 21:23

The Little Cuban Boy:

En meiden valt er nog wat te beleven, in de laatste dagen van jullie prachtige reis? Of hebben jullie het helemaal gehad met het chillen, shoppen&hoppen?
    Geef het een mooie afsluiting! En dan zien we elkaar donderdag!!