Reizen, reizen en reizen. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu Reizen, reizen en reizen. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen en reizen.

Door: Flietske

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Wietske

12 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Het wordt weer eens tijd om iets van ons te laten horen. Alhoewel we over een paar daagjes alweer bij jullie in dat koude kikkerlandje zijn. Over het algemeen gezien kan je vaststellen dat wij de afgelopen weken flink wat uurtjes hebben doorgebracht in de bus.

Waar waren we gebleven? Oja, Kuala Lumpur, hartstikke leuke stad waar we in één van de hoogste torens van de wereld goed mensen in bikini hebben kunnen bespieden. Ook hebben we weer een filmpje gepakt: Babel. Een film die je echt moet zien, super goed!Valentijnsdag hebben we gevierd in Melaka. We vonden dat we weer eens luxe uiteten mochten en dat hebben we die dag dan ook gedaan. Omdat het daar qua temperatuur om te stikken was en we snakten naar een frisse duik zijn we een 5-sterren hotel ingesneakt om te gaan zwemmen. Met z'n 3-en afgesproken dat we in roomnumber 605 verblijven wanneer de badmeester ernaar zou vragen. En ja hoor, dat werd ook gedaan! Toen hij het ging checken zijn we snel weggevlucht. Omgekleed in de lift, nietsvermoedend en fluitend weer naar buiten gewandeld! Na Melaka zijn we doorgecrosst naar Singapore om het Chinese New Year te vieren. Hier wonen procentueel gezien namelijk (na China dan) de meeste Chinezen. Voor de 2e keer in 2 maanden een nieuwjaar in gaan met duizenden Chinezen is toch wel bijzonder! In dit dure land van de regeltjes (je kan stokslagen verwachten voor kauwgom kauwen in een openbare ruimte..) hebben we het snel gezien. En na 2 nachten vertrekken we alweer naar Penang, een eiland in noordwest Maleisië.

Even tussendoor I: Nu we dit schrijven in het Lumphini Park is het aerobic-uurtje weer begonnen. Honderden Thaise mensen bewegen mee op de muziek van Shania Twain.

Maargoed. Op Penang zijn we naar het strand geweest, wat ons bijna een dag kostte om uberhaupt te vinden. De dag erna heeft Suus ons verlaten omdat haar maand vrijwilligerswerk in Thailand begon. Wij wilden 1 dagje rusten voordat we verder trokken. Alhoewel er niet zoveel aan was, aangezien het Chinese New Year 15 dagen wordt gevierd, waardoor bijna alle winkels etc dicht zijn. Na ons avondeten komen we nietsvermoedend terug bij ons guesthouse en wordt onze sleutel gevraagd. Wij natuurlijk achterdochtig, maar als ze zeggen dat in de kamer naast ons brand is schieten we naar boven. Het viel mee. Gelukkig was de brand niet overgeslagen naar onze kamer. Alleen een heleboel rook en de stank hangt nog steeds een beetje in onze kleren. Wat hadden een geluk, zeg!

Even tussendoor II: We moesten even opstaan want het volkslied tetterde uit de luidsprekers (ter ere van de koning). Het is dus 6 uur.

We gaan weer verder. Na Penang zijn we in 1 keer doorgereisd (met de bus) naar Bangkok. Meer dan 17uur hebben we erover gedaan, waarvan we 1uur bij de douane moesten wachten.. Grr! Vanuit Bangkok doorgereisd naar Kanchaniburi, een plaatsje dat vooral bekend staat vanwege zijn Dead Railway Bridge. Een brug die onder de bezetting van Japan in erbarmelijke omstandigheden is gebouwd. Het museum en de cementeries maken echt wel wat in je los. Ookal was de bedoeling van ons om 5 maanden niet te fietsen, konden we de verleiding van de tweewieler niet weerstaan. En hebben we na 4 maanden op de fiets door het stadje rondgereden. Heerljk, wat hebben we dat gemist zeg! Verder hebben we daar prachtige watervallen bezocht en op olifanten gereden. Iets dat we gedaan wilden hebben maar niet een tweede keer zullen doen!

Even tussendoor III: Net poepte er een duif gelukkig niet op Fleur haar hoofd maar haar voet, iiel!!

Na Kanchaniburi zijn we doorgereisd naar het noorden van Thailand. Omdat het fietsen zo goed was bevallen zijn we in Chiang Mai weer op de bike gesprongen. En hebben we daar prachtige tempels bezocht. Op vrijdag zijn we de bergen in getrokken. Naar Pai, een klein hippie-dorpje. We hebben daar absoluut niets gedaan. Heerlijk! Boeken lezen, slapen en genieten. Na al dat op en neer gereis waren we hier echt aan toe.

Naja, nu zijn we dus weer in Bangkok. We zijn lekker aan het shoppen geslagen en genieten van onze laatste uurtjes in Thailand. Vanavond zullen we weer terugvliegen naar Sri Lanka en komende donderdag (jaja de 15de, zet het in je agenda) om 14.15 landen we weer op Schiphol. Dus heb je zin om ons op te halen (het liefst met fanfare) kom even langs. Het voelt erg raar om weer naar huis te gaan, de tijd is (klinkt heeel cliché) voorbij gevlogen! Maar ondertussen begint het bij ons ook wel weer te kriebelen om iedereen te zien. We gaan er van uit dat alles goed met jullie gaat en dat we elkaar snel weer zien!

De groeten, Fleur en Wietske

• 12 Maart 2007 - 13:03

Eef:

Niks koude kikkerlandje, het is hier suuuper mooi weer!!! Leuk verhaal weer! Jullie hebben echt een hoop gezien en gedaan! Tot donderdag, echt raar om dat te zeggen... Dikke KUS van je ZUS

• 12 Maart 2007 - 13:04

Guus:

jeah leuk dat jullie terug komen! kunnen jullie op mn BYOB feestje komen! yoepie! 6 april schrijf maar vast ergens op!
    tot snel goede reis dag snoesjes xx

• 12 Maart 2007 - 13:39

Annetje Rubens:

Hi Wiets, wat raar dat jullie over drie dagen alweer hier zijn! Nou, koud is het hier niet hoor! 13 graden (vinden wij heel aangenaam) en stralende lente zon! Genieten dus, ik hoop echt dat jullie in dit geweldige weer aankomen! Gisteren had Max het plotseling over je! We hadden het over Parnassia en toen zei hij: daar hadden we een feestje he mam, en toen was oppas-Wietske er ook! Hij voelt gewoon dat je weer met je gedachten aan het terugkomen bent! Wat een overgang zal het voor jullie zijn. Ben stiekum heel benieuwd hoe het hier weer voor jullie gaat zijn. Heb je al plannen Wiets? Weer audities doen? Studeren? Werken? Luieren? Ik wens je een hele goede terugtocht, helaas werk ik donderdag en zitten Max en Annelie op de creche, maar ik hoop dat er een enorm welkomscomite voor jullie zal zijn!!!! Liefs, Annetje

• 12 Maart 2007 - 14:52

Ayelle:

Hoi meiden, wat leuk om al jullie wilde verhalen te lezen! het klinkt als iets dat eigenlijk iedereen zou moeten hebben beleefd! ik zou zeggen geniet zoveel je kunt die laatste dagen en alvast een hele goede terugreis!
    kus ayelle

• 12 Maart 2007 - 15:03

Lotte:

meisjes,
    geniet er nog eventjes van, weg zijn ;). het weer hier is prachtig, als jullie aankomen met dit zonnetje heb je vast geen last van de verandering :). ik hoop dat ik het red donderdag, ik ga mijn best doen. tot snel!
    liefs lot

• 14 Maart 2007 - 06:12

Nellie Bijl/peter St:

Wietske en Fleur wij wensen jullie een hele goede reis naar het vlakke land met de (meestal) prachtige wolkenluchten.
    gr
    peter en nellie

• 15 Maart 2007 - 11:06

Jacques:

"IT'S A BEAUTIFUL DAY"
    de meiden komen vandaag naar huis!
    Fleur de oliebollen zijn klaar!!!!!!!!!
    Dikke kus van ons Jacques Edith Merel Eva Allen en Jessie. Tot straks.

• 16 Maart 2007 - 11:06

Suus: