Ayubowan! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu Ayubowan! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu

Ayubowan!

Door: Flietske

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Wietske

14 December 2006 | Sri Lanka, Maggona

Ayubowan! (een lang en gezond leven toegewenst)

Dankjulliewel voor de lieve kaartjes en brieven. Het is heerlijk om post te ontvangen uit Nederland en om te lezen wat dáár allemaal gebeurt. Namens de kinderen natuurlijk behome istoetie voor de vele donaties!

Vijf december hebben we voor Sinterklaas en Zwarte Piet gespeeld. We zijn heen en weer naar Maggona gecrosst met een driewieler om 60 ijsjes te kopen voor onze kinderen. Ze waren helemaal overdonderd en gaven spontaan een kusje op je wang. Vorige week woensdag zijn we met Brother Anton naar een textieldorp vlakbij Colombo geweest. Een soort Zwarte Markt maar dan erger. Auto’s proppen zich overal doorheen, keiharde Singalese muziek in elke winkel, mensen lopen met stapels kleding, twintigduizend slippers in één hoek en wij maar zeggen dat de Hennes onoverzichtelijk is! Maargoed, wat hebben we gekocht? Voor elk kind van Lama Jesu hebben we een speeloutfit met slippers en een net outfit met schoenen aangeschaft. Met een gekleurd lintje hebben we voor ieder kind een mooi pakketje met naam gemaakt. Donderdagavond hebben we hen verrast met dit kerstkadootje. Eén voor één riepen we ze naar voren; met een grote glimlach en vol trots namen ze hun nieuwe kleding in handen. Het is prachtig om te zien dat we onze kindjes zo blij hebben gemaakt. De volgende dag met de kerstviering werd hun nieuwe outfit aan iedereen geshowd! Binnenkort laten we voor Lama Jesu en De Mazanod pyjama’s (ze slapen in hun speelkleding!) maken, want in het textielparadijs was het niet te vinden. Die donderdagavond hebben we ook voor Willy Wonka gespeeld. Nadat we bij De Mazanod hadden gegeten, hebben we ieder kind een goeie reep chocolade gegeven. Ze waren door ’t dolle heen en riepen ‘Merry merry merry Christmas!!’. Het is echt heerlijk om ieder paar ogen sterretjes te toveren.
Eergister hebben we verf ingeslagen en nu kunnen we eindelijk beginnen met het schilderen en versieren van de slaapzaal. We hebben er super veel zin in! Door onze schilderkunsten laten we iets blijvends achter, zodat de kinderen kunnen terugdenken aan deze 3 fijne maanden met ons.
Afgelopen weekend zijn de kinderen voor 3 weken opgehaald door hun papa, mama, opa of oma (die sommigen nog wel hebben). Een blij gezichtje verschijnt bij hen wanneer ze hun familie weer zien. En helemaal als ze onverwachts opgehaald worden. Het is mooi om te zien dat de kinderen ook voor elkaar zo blij zijn! Maar helaas worden sommigen niet opgehaald. Ze wachten de hele zondag, maar het is nu donderdagmiddag en ze staan nog steeds op de uitkijk. Het breekt echt je hartje als je zo’n hoopvol maar teleurgesteld kindje ziet wachten. We zijn nu zoveel mogelijk bij de overgebleven kids om ook hen een fijne tijd te geven. We blijven bij ze eten (met handen, ja we worden hard uigelachen), samen voetballen, samen kleuren, met de ouderen een beetje chillen. De kinderen van Lama Jesu vinden het super leuk als we voor hen zingen. Vaak wordt er een Beatles-tje doorheen gejast. Het is geweldig als we aan komen lopen en ze fluiten Honey Pie! We krijgen met onze kindjes steeds een sterkere band, het wordt echt moeilijk om hen straks in Januari te verlaten.

Maar hoe is het in Nederland? Sinterklaas weer uitgezwaaid? Kerstboom al in huis? Het is wel vreemd hoor, kerst in de zon! Want ja, met de kerstdagen zullen wij in een hotel aan de zee zitten in Hikkaduwa. Even heerlijk met z’n tweeën genieten van ons leven. Ohja, knijp maar in je knuistjes dat jullie een wasmachine hebben. We krijgen onze kleding echt niet meer schoon. Eén oplossing: shoppen in Bangkok (voor degene die het nog niet wisten, we gaan in Thailand backpacken!).

Liefs Fleur en Wietske

• 14 December 2006 - 07:38

Simone:

Jeetje meiden het is echt zo super wat jullie daar allemaal doen, ik kreeg er helemaal kippenvel van!! Die kinderen zullen jullie nooit vergeten, zoveel liefde en warmte hebben ze waarschijnlijk nooit gehad. Ik kan me voorstellen dat het slopend is te zien dat sommige kinderen blijven hopen en wachten tot ze opgehaald worden, maar in wezen wachten op niets, de enige oplossing is inderdaad er toch een super tijd van maken met ze. Zo te lezen zijn jullie heel erg aan het genieten en ben blij voor jullie dat het allemaal zo super is!
    Veel liefs, en super fijne dagen!!
    xxxxx

• 14 December 2006 - 07:59

Lisette:

Hey meiden!
    Ik sprak gister Jaques nog en zei tegen hem dat het alweer even geleden is dat jullie iets op jullie weblog hebben geschreven....alsof jullie het gehoord hebben, haha! Ben blij dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben en zo veel goed werk verrichten daar! Ga vooral zo door!! Fijne kerst (als is het dan in de zon)en alvast een fijne oud & nieuw! Liefs, lisette

• 14 December 2006 - 09:27

Mutti:

Lieve meiden, ook zonder jullie schilderwerk zullen jullie een onuitwisbare indruk achterlaten!!!Wat heerlijk dat jullie de kinderen zo blij kunnen maken met jullie aandacht en liefde en zorg. Jullie zijn echt super bezig en ik ben apetrots op jullie! Geniet van de Kerst in jullie hotelletje. We zullen jullie missen met de Kerst, maar met hetgeen jullie daar allemaal doen, maken jullie het gemis meer dan goed. Kus van mij voor jullie allebei :)
    Voor iedereen, kijk even op de website van het weeshuis bij de weekly updates, daar zien jullie de blije kindergezichtjes met hun cadeautjes van Fleur en Wiets!

• 14 December 2006 - 09:57

Thil:

Hej lieve schatten
    Echt leuk weer die verhalen! Had jullie nog in het heemsteeds suffertje zien staan met een grote foto en de berichtjes van de site.
    Hier alles helemaal top, druk aant studeren, uitgaan, drankjes doen :).
    Geniet ervan en hopelijk snel weer een berichtje!
    Kus Thil

• 14 December 2006 - 10:03

Mik:

Hey,
    Wat een verhalen. Het is leuk om zo eens in de zoveel tijd iets van jullie te horen. Ik ben echt jaloers als ik lees wat jullie allemaal doen.
    Blijf zo doorgaan en ik verheug me al om meer over jullie avonturen te lezen.
    liefs Mik

• 14 December 2006 - 10:33

Eef:

Hey Meiden, echt geweldig wat jullie doen!!!!!! Ik word helemaal blij als ik het lees! Geef alle kindjes een dikke knuffel van mij!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 December 2006 - 11:40

Melchior Hensen:

dag lekkere chicks! fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben. het is super wat jullie doen, heel goed werk! ik ben nu in groningen met ivo (die geile) en martijn en vincent. gister hebben we zoveel gezopen dat martijn kotstend in zijn bed ligt. Tot het volgende bericht! Mel en Ivo

• 14 December 2006 - 16:44

Lotte:

bonjour mes chères amies,
    weer een tijdje geleden dat jullie hebben gepost. het doet me goed te horen dat het jullie zo goed vergaat. ik hoop dat jullie nog heeel veel van de laatste tijd in het weeshuis genieten, het ontzettend mooi P.I.M.P.-en, dan zullen ze jullie vast nooit vergeten. Heel veel plezier ook in Bangkok, (fleur ook groetjes van m'n ouders).
    Alle liefs,
    Lotte.

• 14 December 2006 - 17:23

Ryanne:

Holaaaa
    Woowww wat onzettend stoer van jullie om al die kindertjes kadootjes te geven!! echt super!! en zo te lezen vermaken jullie je ook wel. :D:D
    Ik zit nu in Spanje, spaans te leren....
    Adios amigos!!!

• 15 December 2006 - 15:14

Jeltje:

leuk om jullie te volgen meiden! Kerst is inmiddels al in Nederland toegeslagen, de boom staat al in huis en bij Linda in Groningen heb ik ook een klein boompje afgegeven. Wat vliegt de tijd trouwens...nog even en dan gaan jullie back packen in Thailand en is de tijd in Sri lanka al weer voorbij. Veel kerstgroeten en tot ziens

Jeltje

• 15 December 2006 - 16:56

Merel:

Hey Meiden!
    Echt super wat jullie allemaal doen!Ik krijg er een brok in me keel van,word er helemaal blij van!!Ik ben apentrots op jullie!!

Dikke kus Merel

• 15 December 2006 - 19:01

Kees En Marja:

Hoi meiden leuk om weer een bericht van jullie te krijgen.
    Wij kunnen ons helemaal in denken dat je hart over loopt als je ziet dat er voor die kindjes niemand komt op hen op te halen, in en in triest.
    Maar , ouder liefde daar gelaten, zullen ze toch een fijne tijd hebben met jullie dat kan niet anders, al die aandacht voor ze.
    Goed idee hoor om kleding voor ze te kopen en een heel leuk idee om pyamaatjes te kopen.
    Kunnen wij ons hier niet voorstellen dat kinderen met hun speel kleding het bed in gaan.
    Genieten jullie maar lekker van de ontspanning in het hotel.
    Wij wensen jullie dan ook een heel fijne en zonnige kerst toe en een heel fantastich en fijn 2007.
    Groetjes en wij kijken uit naar het volgende bericht.

• 15 December 2006 - 20:44

Diana:

Hey lieve Fleur en Wietske,
    Geweldig wat jullie allemaal doen. We zijn ook blij dat jullie het zo naar je zin hebben. We missen je wel hoor Fleur.Voor de rest gaat hier alles ze gangetje, Olaf loopt nog stage tot Februari, daarna nog een paar maanden school, dan is hij klaar. Hij is nu aan het overwegen wat hierna te gaan doen. Verder leren of werken. Maar ja, komt tijd, komt raad. Nou lieve meiden wij wensen jullie nog een te gekke tijd. Veel liefs Diana, Jan, Olaf & Kirsten.

• 17 December 2006 - 11:29

Paul En Betty:

De eerste keer dat we jullie site bezoeken, door omstandigheden wat vertraagd. Het klinkt allemaal erg leuk en goed en het enthousiasme spat ervan af. En dan ook nog met een lekker zonnetje en temperatuurtje, wat wil je nog meer. Geniet van de mooie dingen en jullie zullen een onuitwisbare indruk maken op de kinderen.
    Groet

• 18 December 2006 - 16:20

Hans:

Hoi,
    Ik vind het prachtig om te lezen hoe jullie bezig zijn en hoe positief en optimistisch jullie verslagen zijn. We zullen een kerstliedje voor jullie en de kinderen zingen.
    Kus ook van Astrid Nina Koen en Merel.

• 19 December 2006 - 14:34

Ingrid:

het is berekoud en niet leuk in nederland
    leuk om te lezen hoe het met jullie gaat
    gr ingrid

• 23 December 2006 - 19:09

Reinout:

Heej Fleur, en wiets!!

Alles wel?? Hier wel in ieder geval!!

ik wou jullie alvast een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen!!

Groetjes Reinout

PS: fleur ik luister nu je cd van vakantie :D

• 24 December 2006 - 08:40

Fleursk:

hee meiden
    wat een leuk verhaal weer en wat super dat jullie die kindjes zo blij kunnen maken!!
    zal voor jullie idd wel gek zijn om daar kerst te vieren nu!
    nou onwijs fijne kerst daar in dat hotel (miss kan je daar wel wassen haha) liefs en X

• 25 December 2006 - 09:24

Jeltje:

Wiets en Fleur een hele goede kerst gewenst daar in Sri Lanka. Anders dan anders, dat is zeker, maar geniet maar van de dagen.
    Jeltje

• 25 December 2006 - 20:31

Oma Jet:

Lieve Fleur,
    Ik heb vandaag met tranen in mijn ogen je verhalen gelezen. Chapeau chapeau allebei! Helemaal verrukt van je foto's! Ik vind jullie beeldige sari-dametjes! Vanavond heel lekker en heel gezellig gegourmet. Straks de cadeautjes nog uitpakken!

Kusjes Oma xxxx

• 25 December 2006 - 20:34

Opa :

Lieve Fleur,

Wat heerlijk dat jullie samen zo genieten en goed werk verrichten. Het lijkt me iets fantastisch wat jullie doen. Als ik jong was zou ik het ook doen! De foto's hebben wij gezien bij papa en mama thuis en ik vind het fantastisch, werkelijk! We hebben nu min of meer een beeld en kunnen best voorstellen dat je je er erg gelukkig voelt!

Lieve schat, heel veel sterkte en plezier en de hartelijke groeten aan Wietske!

Liefs Opa

• 25 December 2006 - 20:36

Zus:

BERICHT VOOR IEDEREEN:

FLEUR EN WIETSKE HEBBEN NIEUWE FOTO'S OP HUN SITE GEZET! ZIJ ZIJN ECHT HARTSTIKKE LEUK! JE ZIET HUN KAMER, DE KINDEREN, DE OMGEVING EN NOG VEEL MEER!! KIJK SNEL!!!