een nieuw begin - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu een nieuw begin - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Fleur en Wietske - WaarBenJij.nu

een nieuw begin

Door: Flietske

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Wietske

13 Januari 2007 | Sri Lanka, Maggona

Het is dan wel al 13 januari maar toch nog EEN GELUKKIG NIEUWJAAR! Wat gaat de tijd toch weer snel.. Onze planning was om oud&nieuw bij de kinderen te vieren maar de avond van te voren kwamen we erachter dat die gewoon liggen te nollen om 12 uur. Zoals jullie waarschijnlijk op de foto hebben gezien zijn we het nieuwe jaar feestend ingegaan in Hikkaduwa. En wij hebben wèl een nieuwjaarsduik genomen!
Dankjulliewel voor de lieve kerstkaartjes, toch leuk dat we die hier ook kunnen ontvangen. Nu alle feestdagen voorbij zijn, begint voor ons het afscheid hier. Alle Vaders willen op het laatste moment nog mooie stukjes van Sri laten zien. Zo zijn we met de trein naar Nuwara Eliya en Bandarawella gereisd en hebben we een prachtige boedhistische grot in de jungle bezocht. Vandaag hadden de kinderen een farewell-party georganiseerd aangezien we morgen SVH verlaten. Er werden liedjes gezongen, gedanst en een bedankwoordje gegeven. Na drie maanden Sri Lanka konden wij dus van kilometers af ruiken dat wij ook moest optreden. En ja hoor, daar hadden we ons DIT keer wel opvoorbereid.. Wij ‘Watskeburt’ rappen, zij dansen. Daarna werd er door de kiddo’s zelf muziek gemaakt en hebben we heeeerlijk met ze gedanst. Echt een heerlijke avond, maar sommigen dachten dat we ze vandaag voor het laatst zagen en die moesten al huilen! Het breekt echt onze hartjes als een van onze kindjes smeekt om niet naar Thailand te gaan maar hier te blijven.. Morgen wordt een zware dag; voor ons en voor hen. Alleen wij beginnen aan een nieuw spannend avontuur maar onze kinderen blijven achter. We hebben dus een heel dubbel gevoel. Eigenlijk staan we te springen om naar Bangkok te vertrekken (daar meeten we Suus, vriendinnetje van ons)..
Verder is de afelopen tijd ons leventje hier in Sri Lanka rustig verder gegaan. Wel hebben we nog een bezoekje gekregen van twee enorme cobra’s hier in de tuin.. We hadden echt zo’n Jungle Book-gevoel. Ook heeft Bob (onze huisvriend) ons nog een paar nachtelijke bezoekjes gebracht, altijd lachen met hem (ahumm..!).
Aangezien we zo veel donaties hebben mogen ontvangen (heel erg bedankt!), hebben we nog een heleboel rupees over. Dit hebben we aan het SVH gegeven zodat zij er schoolboeken of andere nodige dingen van kunnen financieren. Als we de mogelijkheid hebben in Thailand zullen we weer een berichtje plaatsen. Aju paraplu en welterusten,
Fleur en Wietske

• 13 Januari 2007 - 17:13

Der IJzerman:

Chicks!
    Ik ben de eerste die reageert op dit bericht, dat betekent veel voor me. Ga door met weldoenerij en veel plezier daar in Thailand!

• 13 Januari 2007 - 18:36

Arie Bijl:

goeie reis naar Thailang en n gelukkig schrijven jullie niks over hevige regenval in Sri Lanka daar zijn jullie dus van gespaard gebleven

• 13 Januari 2007 - 18:50

Mieke De Nijs:

Ook voor jullie als nog de beste wensen.Ik heb steeds weer genoten van jullie ongelooflijke verhalen.Super wat een ervaring zijn jullie rijker geworden.Het zal inderdaad jammer zijn om weg te gaan maar er wacht een nieuw avontuur.Heel veel (reis-)plezier, geniet hier net zo van als dat je dat in sri-lanka doet/deed.Dat zal wel lukken denk ik.misscjien weer tot mails en anders horen we wel wanneer je weer 'thuis'bent.meiden...
    heeeeeeeeeeel veeeeeeeeel plezier..groetjes mieke de nijs

• 13 Januari 2007 - 19:17

De Sinasappelkweeker:

Denken jullie nog wel om de nodige vitamines!!

• 14 Januari 2007 - 06:22

Nellie Bijl:

Veel plezier op jullie trekkersreis. Weer een groot avontuur tegemoet.
    groeten met grote zwaai
    nellie

• 14 Januari 2007 - 09:29

Anneke Hollemans:

Beter laat dan nooit: ook jullie de allerbeste wensen voor 2007! Mooie ervaringen rijker, relaties aangegaan, veel gegeven, belangeloos gewerkt en dan nu...tijd voor een welverdiende vakantie!!!

• 14 Januari 2007 - 10:44

Jan En Gieta:

beste wietske en fleur
    een goede reis toegewenst het laatste deel van jullie reis. doe maar voorzichtig zou oma zeggen. groeten van jan en gieta

• 14 Januari 2007 - 14:21

Stijn:

Jullie ook een gelukkig 2007 gewenst en heel veel plezier in Thailand! Ik heb veel plezier in jullie verhalen en hoop dat jullie in de gelegenheid zullen zijn ons nog eens iets te laten weten.

• 14 Januari 2007 - 17:16

Edith:

Lieve meiden, heel veel sterkte met het afscheid, het zal bij iedereen tranen geven, de vaders, de kinderen en bij jullie. Ik ben trots op wat jullie daar allemaal gedaan hebben!! Voor straks goede reis en heel veel plezier in Thailand en let goed op elkaar!! Tot mails! Mama

• 14 Januari 2007 - 23:09

Ronald En Dory:

Het afscheidnemen zal best wel heel moeilijk zijn, maar de herinneringen zullen jullie mee nemen en jullie hebben daar fantastisch werk verricht, dus daar kunnen jullie trots op zijn.
    We wensen jullie een hele fijne tijd toe in Thailand en hopen gauw weer een berichtje te ontvangen.
    Groetjes van Ronald en Dory.

• 15 Januari 2007 - 10:13

Ingrid Krieger:

Hoi meiden,ik vraag me af of jullie veel meekrijgen van de onrust in het land.
    Veel plezier in thailand
    groetjes van aale bewoners van vinkenduin

• 15 Januari 2007 - 18:53

Lotte:

Lieve Fleur & Wiets,
    Eh het klinkt nog steeds allemaal goed :D, ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van Thailand als van deze ervaringen! Maak er wat van!
    Liefs lotti

• 16 Januari 2007 - 10:58

Annetje:

Wat een verhalen! Hoe was het daadwerkelijke afscheid?? Nu lekker helemaal genieten van jullie eigen reis, met fantastische herinneringen in het achterhoofd! Geniet-ze! Max, Annelie en Annetje

• 28 Januari 2007 - 16:44

Olaf(o Tje):

Heeey fleur(& wiets)
    Alles goed daar? Bedankt voor je brief!! egt liev(A). Ik ben net klaar met me stage van school. Kreeg het maar net optijd af:P Me oordeel van me stage was egt heel goed:D:D ben er egt blij mee. Moet morgen weer voor het eerst naar school toe(Spannend:P). Ik was met oud&nieuw in amsterdam met een paar vrienden en idd wat je al zij vorig jaar, t was helemaal super. Vet gezelig tussen die buitenlanders:P Whaha chucky draaide op de dam daar waare we tot 12.30 ofzow t regende wel vet hard maar dat mogt de pret niet drukken:D Vervolgens gingen we naar "The Powerzone" Was ook erg gezelig wel was ik helemaal kapot:p Hoop egt dat je weer snel thuis komt want ik zit egt met bergen films gek:D:D wha de eerste weken kunnen we bijna dag en n8 door gaan. Heb je t daar nog een beetje naar je zin? Lkkr weer als k t zo zie:) Das hier wel anders wij hadden vorige week heel veel storm enzow. Hoe is het nu daar in tailand? Nog mooie dinge gezien? hoop dat je wel wat foto's heb en ben egt benieuwd naar je ervaringen gek!!:) Nou veel plezier nog ff en tot over een kleine 2 maandjes:) Veel liefs en kusjes van je buurjonge Olaf!!(K)(K)(K)

• 01 Februari 2007 - 08:16

Simone:

Een beetje een verlaat berichtje want ondertussen is het al weer februari en zitten julllie al heerlijk in Thailand, maar wil ik jullie nog eve zo super super super super super veel plezier wensen!!!!!!!!!
    Wat zijn de foto's gaaf zeg! En wat is de slaapzaal leuk geworden!!!
    Kus!!
    Kijk uit voor die wilde dieren daar ;)!

• 12 Februari 2007 - 00:26

Unknown: